Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

PRMOSI TRBRU PEMBIAYAAN PERIBADI PELBAGAI KOPERASI,

:
PROMO

KOPERASI:
MAX PTGN KELAYAKN SEHINGGA 75%/80%

:RATE SERENDAH 4.99 % ==>

NOTE:TETAP,KONTRAK,CCRIS,BLCKLIST,HIGH COMMITMENT BOLEH MOHON..SETIAP KOPERASI BERBEZA SYARAT & KRITERIA.. ==>RATE SERNDAH 4.99% STHN,PEMBIAYAAN MAX 200K,10 TAHUN..KOMITMEN LUAR TAK DIAMBIL KIRA

..

BERMINAT
CALL SY : YATI - 019 233 4763


Note:pembiayaan peribadi di blog hnya tuk kakitangan kerajaan shaja..kakitngan swasta dan bekerja sendiri tak boleh memohon..telah berlaku perubahan promosi dan tempoh pembiayaan skg ni..just 10 thn..boleh rujuk di blog firdausi..promosi yg ade..

Wednesday, September 13, 2017

Salam Dari Owner Taman_Firdausi


rabu...13/9/17..bangi selangor...

pagi tuk semua...moga urusan kita semua dipermudahkn pada hari ini...insyaalllah..moga2 kita diberi istikomah dn disiplin dlm menuntut ilmu..perbaiki diri dgn sntiasa upgrade pngetahuan yg bermnfaat tuk dunia dan akhirat...niat bljar krna Allah..moga2 ade bkakah disitu..dan moga dgn asbab ilmu yg diberikan itu kita mampu capai kedudukan yg tinnggi dr segi kerjya..pembawakan diri dan dlm ibadah..spya lbh cemerlang...

k..take care semua..maaf sbbb dh lma xupdate post baru kt blog...




 P/s :
post2 bole dibaca dilaman utama...slpas ruangan salam dari owner firdausi dn pembuka kata owner firdausi ..harap maklum...(takut nt kan cari tak jumpa artikel lain..hihi)
 
 

Pembuka Kata Dari Owner Firdausi

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini....diharap ade maklumat yg boleh dikongsi bersama2 dengan pengunjung...tidak kiralah informasi dari segi perniagaan, kerjaya, pandangan, petua, karya2 dan lain-lain......so selamat melayari teratak TamanFirdausi...


"..Buat semua Teman Firdausi..Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang...seucap janji membuat kita percaya..sekecil luka akan membuat kita kecewa..tetapi..sebuah persahabatan akan selamanya bermakna.." 

Sesekali Jadilah kawan yg mendengar dari yg hanya bercerita..ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan kawan..kerana dia juga seorang insan biasa..yg mempunyai hati dan perasaan..yg ada rasa takut,ada rasa bimbang..sedih dan kecewa.. 

Dia juga ada kelemahan dan dia juga perlukan teman dan kawan sebagai kekuatan..Jadilah kita kawannya itu..Kita selalu melihat dia ketawa..tetapi mungkin dia sebenarnya tidak setabah yg kita sangka..Disebalik senyumannya itu mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan..Disebalik ketenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan..Kita tidak tahu..tetapi jika kita menjadi sahabat sepertinya mungkin kita akan tahu..tahu apa yg diketahuinya..dan rasa apa yg dirasainyee…

"♫.•♥.••♫.•♥.•Duhai shabat2ku...Jadikanlah dirimu mawar yang menyeri di jalan dakwah dan biarkanlah mawar itu terpaksa di lukai oleh onak dan duri untuk merasai harumnya kasih Ilahi ♫.•♥.••♫.•♥.•

"♫.•♥...buatmu sahabat...bercintalah dahulu dgn Pencipta Cinta agar cinta kepada insan tercipta.."♫.•♥...

Tuesday, September 12, 2017

KENAPA PERKARA YG SAMA SENTIASA BERULANG??DIUJI DGN PERKARA YG LBH KURANG SAMA

salam tuk semua rakan firdausi sy yg tidak pernah jemu tuk berkunjung ke sini walau kadang2 sy mngambil masa yg lama tuk update posting artikel baru   disini... tima kasih kerana sudi berkunjung ke laman web yg tak seberapa ini..moga ade kebaikan  dr mkalumat yg dpat diperolehi disini walau sedikit manfaatnya...pelbagai perkara yg berlaku yg sentiasa mngiringi hidup kadang kala tidak mengizinkan tuk sy sentiasa update posting disini..nmun bgitu..insyaallah sy cuba tuk kongsikan juga walau sedikit info disini yg sy rasa mungkin ade manfaatnya juga untuk rakan2 sy yg lain...

arini sy tidaklah ingin mengupas pnjang berkaitan tajuk artikel ini...cuma tergerak hati tuk berkongsi di laman ini...sy pasti ramai diantara kita yg seringkali dihadirkan dgn perkara yg sama/lbh kurang sama yg berlaku dlm hidupnya...cma msa..tempat dn waktu sahaja yg berbeza..nmun ceritanya lbh kurang sama..jika ade yg masih belum sedar..cuba ambil sedikit masa tuk bersendirian dan merenung kembali perjalanan hidup yg telah dilalui hingga kesaat ini..apa yg telah brlaku dn telah kita lakukan..pasti kita akan dpt gambaran atau jawapannya..


kenapa kita dihadirkan dgn prkara yg sma dr dulu hingga sekarng..jawapannya simple je...sbb kita masih gagal untuk lepasi ujian atau perkara tersebut sebenarnya...sbb itulah kita dihadirkan perkara yg sma berulangkali dlm hidup..kdg2 kita xperasaan..tp itulah hakikatnya...Allah nk kita perbaiki kekurangan dan kelemahan itu..nk kita belajar sesuatu...dn pastinya..sekiranya kita tidk berjaya untuk lepasi perkara tersebut kita tidak tahu apa prkra yg menanti dihadapan kita selps itu..sesuatu yg Allah sediakan...sehingga kita brjaya tuk lepasinya....

pernah x kita berjalan didalam hutan yg tebal?...mcm2 yg kita akan redah dan tempuh disepnjang perjalanan tu...ada kala kita tersadung kerana halngan pokok2..terluka kerana terkena duri..takut dgn bayangan binatang buas..sentiasa terdedah dgn segala bahaya yg tidak kita ketahui...brjalan dlm kegelapan atau cahaya yg samar..tersesat dek kerana tidak tahu jln keluar...

sekiranya kita tidak berusaha tuk cari jln keluar dari hutan tersebut..kita tidak mampu tuk keluar dr kurungan yg gelap itu...sehinggalah kita berusaha sampai brjya tuk carik jln keluar tuk menuju ke sesuatu tempat...semakin hutan tersebut tiada semakin terang perjalanan kita..persekitaran kita..sehingga akhirnya kita dpt keluar dr hutan yg tebal itu..sebaik shja kita keluar dr situ barulah kita akn berjumpa dgn sesuatu yg baru...kdg2 kita terjumpa dgn pemndangan air terjun yg cntik...mybe kawsan penempatan orang..semua tu akan buatkan kita berasa satu kepuasan yg amat dan berasa lega..satu harapan baru...sesuatu yg kita tidak jangka dan duga...




tetapi cuba kita renungkan..sekiranya kita tidak depani atau harungi kpayahan dan kesukaran dlm hutan tersebut..kita masih lagi disitu..terbelenggu di dalam hutan yg tebal itu tanpa kita dpt melihat pemndgn yg cntik diluar sna..walaupun mybe dihutan tersebut kita temui pemandangan yg cntik..alam flora dll..namun perasan ingin kuar dr hutan tebal itu pasti ade...bersama kegelapan hutan pastinya masih ade  keindahan yg boleh kita menikmati..yg boleh kita redakan sedikit segala ketakutan..kelukaan..kepenatan seaktu meredah hutan tersebut...

bgtu juga situasi kita sewaktu kita berada dialam persekolahan..selagi kita tidak lulus exam sesuatu paper or subjek..selagi itulah kita terpaksa ulang paper tersebut..sehingga kita lulus dn berjaya..sekiranya kita brjaya..kita akan dihadapkan lagi dgn soalan yg lebih sukar bila kita telah berada diperingkat yg lebih tinggi dari itu..semua tu adalah ukuran tuk pencapaian kita..tuk meningkatkan kedudukan kita...makin tinggi makin sukar soalan..sehingga kita berjaya tuk lepasi semuanya...

bgtu juga dgn hidup kita...kita akan diuji dgn pelbagai prkara pada tahap yg berbeza...dn setiap ujian itu pastinya akan mnjadi ukuran kedudukan kita disisi Allah...sejauh mana taat dan syangnya kita pada Allah...dihadirkan ujian yg pelbagai tuk kita..sbb itulah dlm hidup kita selelah dan spenat apa pun kita jgn seskali berputus asa dan mngalah..barulah kita dpt merasai keindahan yg Allah bakal berikan pada kita..kebaikan yg menanti...jadi teruskan brjalan walau kita berulangkali gagal tuk lepasi perkara tersebut hngga kadg kala ia amat memenatkan kita..



sekiranya kita terlalu penat..berehatlah seketika..tapi pastikan kita meneruskan prjalanan..walau sesukar apapun...insyaallah suatu hari nt kita akan berjaya jua..tetapi ingat...sentiasalah dekat dgn yg MAHA BERKUASA...jgn sesekali jauh dariNya..kerna hnya DIA yg boleh membantu kita...berkuasa atas segalnya..yg memiliki seisi alam dilangit dan bumi ini..kita brgantung didahan yg tidak akan pernah patah selamanya..hanya pergantungan pada Allah...jadi...jgn berputus asa...insyaallah semuanya akan berlalu pabila tiba masanya..sesuai dgn kehendakNya...

moga dgn sedikit coretan ini ade manfaat tuk rakan firdausi sy...good luck..moga sntiasa berjaya dlm urusan dunia dan akhirat..hidup sentiasa diberkati Allah..aamin...kerna..pabila dpt keberkatan dan rahmat Allah hidup akan mnjadi lbh mudah..sentiasa ingat  Allah..ikhlas bertauhid pada Allah..tawakkal dan berserah diri pada Allah..insyaallah kita akan sentiasa dipandu Allah dn keputusan yg kita buat adalah yg sepatutnya...insyaallah...moga ade mnafaatnya dr artikel ini alau sedikit.. semoga kita bersua lagi di artikel yg akan dtg..insyaallah..k..tata...:)

PEMBIAYAAN PERIBADI TUK STAFF KONTRAK ,MUFLIS,AUTODEBIT DAN PAYOUT TINGGI

Pagi semua..sy ingin kongsikan promosi loan terbaru yg boleh dimohon bg yg berkelayakan..promosi terbaru pembiayaan peribadi koperasi tuk kakitangan kerajaan..badan berkanun dan yg berkelayakan...



1-STAFF KONTRAK TLH BERKHIDMAT 2 TAHUN KEATAS DAN KONTRAK AUTO RENEW BOLEH MOHON

2-STAFF YG DH MUFLIS TAPI KELAYAKN DI PAYSLIP GAJI MASIH ADE SERTA BIRO ANGKASA MASIH AKTIF BOLEH APPLY

3-RATE TERBARU SERENDAH 4.8% PAYOUT 98%...

4-PAKEJ PTGN HINGGA 75% MELALUI PTGN AUTODEBIT AKAUN GAJI MSIH ON SEPERTI BIASA…

TUK SBRNG PRMOHONAN / PERTANYAAN BOLEH WHTSP/ CALL DI TALIAN : 019 233 4763
ATAU LAYARI : http://tamanfirdausi.blogspot.com

PAKEJ YG LAIN MSH ON SEPERTI BIASA...SESIAPA YG NAMANYA SUDAH BLACKLIST..CTOS OR CCRIS JUGA BOLEH MOHON PAKEJ YG ADE...

NOTE:
SETIAP KOPERASI DAN BANK YG KITA URUSKAN BERBEZA SYARAT KELULUSAN DAN TEMPOH PROSES PERMOHONANAN..TIDAK SAMA..K..TQ...

Monday, May 29, 2017

SELAMAT MENYAMBUT BLN RAMADHAN YG MULIA DAN SELAMAT BERPUASA-2017






 Alhamdulillah..syukur kerana kita dpat berada pada hari ke4 di bln ramadhan yg mulia ini..tima kasih ya Allah kerana panjangkan umur kami...masih diberi peluang tuk muhasabah dan baiki diri di bln yg penuh kerahmatan dan barakah ini...

selamat menyambut bln ramadhan di tahun 2017 ni dan selamat menunaikan ibadah puasa tuk shabat seagama sy...moga kita semua dapat manfaatkan bln yg mulia ini..bykkn berdoa kerana bln yg mustajab doanya...guru sy selalu brpesan..bykknlah berdoa spya Allah ampunkan dosa2 kita...maafkan kita..disatas sgla dosa2 yg lalu..skg dan akan dtg..serta doakan spya kita sentiasa diberkati dan dirahmati Allah sentiasa spnjang hidup kita ini..itu yg plng utama dan yg harus kita bykkan doa...kerna pabila Allah berkati dan rahmati kita...ampunkan kita...Allah permudahkan dan bantu segala urusan dunia dan akhirat kita...bg apa yg kita inginkan selagi baik tuk kita dlm pandangannNYA..insyaallah...



semoga kita semua mampu kurangkan tuk bazirkan masa dgn mcm2 juadah berbuka...pesta makanan dibln puasa..tp bykkn tumpu kpda hubgn kita dgn Ilahi..ramadhan hnya dtg sekali dlm setahun..tetapi makanan.. setiap hari kita bole mkn apa yg kita nak selagi bole mkn..bekerja dn mencari rezeki sprti biasa kerna tu tanggungjwab kita...jgn jadikan bln ramadhan alasan tuk kita mlas bekerja dn tunaikan amanah kita..dn yg pnting solat 5 waktu msti dijaga..kerna ia tiang agama...jgn solat terawih tp solat 5 waktu kita abaikan /tak buat...kerana solat 5 waktu wajib..solat terawih sunat...jaga yg wajib dan buat yg sunat itu yg seharusnya kita lakukan..tuk ingtn sy juga...moga kita semua mampu lakukan...

akhir sekali sy minta maaf sekiranyanya ade diantara tulisan2 sy yg menyinggung perasaan...membuatkn hati shabat2 firdausi sy yg membacanya terluka atau terguris...sy hnya mnusia biasa yg serba kekurangan dan cetek ilmu pengetahuan pasti akan buat kesilapan dan tidak dapat tuk memuaskan hati semua org...sgla kekurangan sy minta maaf...moga2 dgn sedikit perkongsian diblog ini ada mnfaatnya buat semua...k..tq korang..sel berbuka puasa ptg nt dan sel beribadah dibln yg mulia ini..moga kita semua mndapat rahmat dan barakah dr Ilahi..aamiin....tata...