Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

PRMOSI TRBRU PEMBIAYAAN PERIBADI PELBAGAI KOPERASI, : PROMO KOPERASI:MAX PTGN KELAYAKN SEHINGGA 75%/80% :RATE SERENDAH 4.99 % ==> NOTE:TETAP,KONTRAK,CCRIS,BLCKLIST,HIGH COMMITMENT BOLEH MOHON..SETIAP KOPERASI BERBEZA SYARAT & KRITERIA.. ==>RATE SERNDAH 4.99% STHN,PEMBIAYAAN MAX 200K,10 TAHUN..KOMITMEN LUAR TAK DIAMBIL KIRA .. BERMINAT CALL SY : YATI - 019 233 4763 Note:pembiayaan peribadi di blog hnya tuk kakitangan kerajaan shaja..kakitngan swasta dan bekerja sendiri tak boleh memohon..telah berlaku perubahan promosi dan tempoh pembiayaan skg ni..just 10 thn..boleh rujuk di blog firdausi..promosi yg ade..

Monday, January 3, 2011

BERTUDUNG ZAMAN SKG..SEKADAR FESYEN SEMATA2 / MENUTUP AURAT??

Photobucket

•♫.•♥.••♫.•♥.• Rasanye kita baru sahaja menyambut tahun baru dlm 3 hari..dan selamat tahun baru buat semua..sy tak nak menyentuh pasal tahun baru..sbb rasa dah boring utk membincangkan pasal topik tu coz lebih kurang sama je jaln cite die tiap2 tahun..arini sy nk mengupas topik yg berkaitan dgn "Bertudung di kalangan wanita pada masa kini adalah atas dasar MENUTUP AURAT / FESYEN SEMATA2"..bersetujukah anda jikalau sy mengatakan pada masa skg ini kebanyakan wanita bertudung sbb trend/fesyen..ikutan..suruhan atau paksaan semata2..??kali ni nk kupas topik panas skit..hehehe..almaklumlah dah lama tak menulis kt blog kan...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• apa yg sy perhatikan skg ni terlalu byk sgt tudung2 yg pelbagai jenis berada di pasaran..macam2 pattern ade...pegi je pasti ade..dan kebanyakannye yg patern cantik2 tu yg jenis singkat didepan..labuh di belakang...aaii..ni yg tak tahan ni..geram ni..teringin nk pakai tapi tak boleh / tak sesuai...last skali kena carik yg lain..tetapi kebanyakan para remaja..wanita / ibu2 pada hari ini tak kisah semua tu..janji bertudung..janji nampak cantik..ia digayakan oleh semua lapisan masyarakat..dr personaliti & pengacara tv,tokoh2 korporat,golongan profesional atau orng awam macam kita ni..•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Kekadang bila sy keluar jalan2 atau keluar atas urusan kerja..sambil2 menunggu utk smpai ke destinasi/ menunggu seseorang, sy suka memerhatikan gelagat orng di sekeliling sy / yg lalu lalang..apa yg sy perhatikan..kebanyakan yg sy lihat, semuanye bertudung di atas paras dada(singkat) & berbonggol tinggi di belakang...bkn sy nk ckp sy ni baik dgn utarakan isu sebegini..tidak..just tuk kita sama2 renung2 kan bersama..beringat dan muhasabah diri je..tuk peringatan anda dan sy bersama sebenarnye..agar tidak lari dr landasan yg sepatutnye..tahu tujuan sebenar kita memakai tudung/berbuat sesuatu perkara tu...•♫.•♥.••♫.•♥.•

Photobucket

•♫.•♥.••♫.•♥.• Berbalik kpd isu diatas tadi..apabila sy memerhati diorng yg memakai tudung atas paras dada/singkat ni mmg diorng cantik2 dan berisi2 semuanye..cuma cacat sikit tang tudung singkat tu je..dlm hati sy terdetik..tak ade perasaan malu ke diorng ni dgn membiarkan dada tak ditutupi dgn tudung secara yg sepatutnyee???lagi2 yg jenis berisi2 tu..(faham2 la mksud sy yee yg berisi tu cmne..tak perlu sy detailkan kat sini..)kalau yg kurus kering boleh tahan lagi..ok lagi..tak la ketara sgt..diorng tak malu ke orng tgk je kt bahagian yg terdedah tu???emm...sy tak dapat jawapan tuk persoalan tu coz sy tak gi tanya pun diorng tu/buat kajain pasal ni...hehee...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Tu satu..yg kedua nyee??apa pekdahnye pakai tudung berbonggol2 kt belakang tu cam kuda je lagak nyee???apa perasaan bila pakai camtu..sy rasa salah satu dr sebabnye mmglah supaya kelihatan cantik..bkn disebabkan oleh rambut yg mmg terlampau lebat shingga terpaksa menyanggulnye dgn tinggi..pastu dgn pakai tudung bonggol camtu sedikit sebnyak rasanye akan timbul juga terdetik dihati kecil tu perasaan riak/bangga diri sebagaimana..sebagaimana tingginye bonggol tu..kan dah lain jadiknye tu..pastu siap nampak telinga lagi tu..emm camne tu??•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Apa sebenarnye tujuan kita memakai tudung??jawapannye ialah ia merupakan suruhan agama supaya kita menutup aurat..mana uarat wanita sebenrnye??sebahagian dr aurat wanita adalah menutup keseluruhan rambut dan melabuhkna tudung hingga melepasi bawah dada..bukan atas dada..tapi sy betul2 terkilan hari ini..bkn kt luar je..program2 yg berbentuk keagamaan di kaca televisyen juga seringkali memaparkan pengacara wanita yg bertudung tapi tak menepati etiqa bertudung..masih paras dada/tak melepasi dada..sy tak nak la nyatakan contoh program trsebut..cuba anda perhatikan sendiri..patutkah benda ni berlaku???sedangkan ia ditonton oleh segenap lapisan masyarakat..rancangan tv tersebut nk berdahwah kpda orng ramai spya berubah kearah kebaikan..tetapi bagaiman harus dilaksanakan/direalisasikan andainye awal2 lagi mereka sendiri tak mengikut rules yg sepatutnye..tak kan tak leh fikir benda camni???sy selalu terfikir sorang2..•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Sy teringat kata2 seorng ustaz.."AJAR & DIDIKLAH ANAK2 PEREMPUAN KITA MENUTUP AURAT BUKANNYA MENGAJAR MEREKA BERTUDUNG "renung-renungkan lah kata2 ini...waalaupun simple tapi maksudnye cukup mendalam..kalau nak dikupaskan pasal perihal salah laku berpakaian ni terlalu byk sgt..sy pn takut utk membicarakannye..sbb takut terkena batang hidung sendiri suatu hari nanti..tp insyaallah moga Allah pelihara diri ini dr berbuat demikian..buat masa skg ni..cukuplah sekadar topik ni dulu..sy pun bukan lah baik sgt / orng yg layak untuk mengkrik sesiapa..just sekadar utk berkongsi cerita dan sama2 berfikir dgn kalian semua..sama2 muhasabah diri..tak salahkan kita berubah untuk kebaikan??..setiap perkara yg kita lakukan kena ada ilmu..dan setiap benda yg kita buat kena ade tujuan dan matlamat..kenapa??..sebab apa??..untuk apa??..selalulah kita persoalkan perkara2 sebegini supaya kita tahu apa yg kita buat..betul/tidak..msemoga kita tdk lari dr landasan yg sepatutnye/matlamat sebenar..Akhir sekali sy doakan agar kita semua akan menjadi insan yg lebih baik dr semalm..insyaallah...•♫.•♥.••♫.•♥.•

Photobucket

No comments: