Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

PRMOSI TRBRU PEMBIAYAAN PERIBADI PELBAGAI KOPERASI,

:
PROMO

PROMOSI PEMBIAYAAN PERIBADI KOPERASI..PTGN KELAYAKN SEHINGGA 75%/80%..POTONGAN MELALUI BIRO ANGKASA DAN AUTODEBIT AKAUN GAJI..

RATE SERENDAH 4.88 % SETAHUN ==>

NOTE:TETAP,KONTRAK,CCRIS,BLCKLIST,HIGH COMMITMENT BOLEH MOHON..SETIAP KOPERASI BERBEZA SYARAT & KRITERIA.. ==>RATE SERNDAH 4.88% STHN,PEMBIAYAAN MAX 200K,10 TAHUN..KOMITMEN LUAR TAK DIAMBIL KIRA

..

BERMINAT
CALL SY : YATI - 019 233 4763


Note:pembiayaan peribadi di blog hnya tuk kakitangan kerajaan shaja..kakitngan swasta dan bekerja sendiri tak boleh memohon..telah berlaku perubahan promosi dan tempoh pembiayaan skg ni..just 10 thn..boleh rujuk di blog firdausi..promosi yg ade..

Sunday, March 20, 2016

JANGAN BERLENGAH../BERTANGGUH DLM SETIAP PERKARA..KERNA SIKAP ITU ENGKAU AKAN KEHILANGAN SESUATU BUAT SELAMA2NYA/MENANGGUNG PADAHNYA

21/3/16..isnin..selangor

sel pagi...terlebih dhulu sy ingin minta maaf co dh lama betul xpost artikel kt main page...sy byk post kt ruangan bicara hati owner firdausi je...maafkn juga kerana disebabkan pelbagai perkara sy sudah tidak seaktif dulu lagi menulis dilaman firdausi ini...insyaallah jika diizinkan Allah pabila semua ok sy akan cuba tuk selalu berkongsi cerita/info disini..

arini sy xdela nk kupas dgn dtail isu ni..skadar tuk kongsi sedikit pengalaman yg mana mybe sedikit sebnyak boleh dijadikan panduan/teladan buat semua shabat2 firdausi disini...

pepatah ade mngatakan sikit2 lama2 jadi bukit....ye betul...dari sedikit bila dikumpul2 lama2 akan jadi banyak...secara fitrahnya lbh kurang bgtu..tidak kira apa jua perkara..scra normalnya bngtu...kalau benda/perkara yg baik alhamdulillah..mmg bgus sgt..tetapi bila perkara itu bole menimbulkan kesan lain effectnya kita yg akan tnggung sndiri...

cnthnya sprti hubungan kita dgn seseorg...smaada org yg kita syg..suami/isteri/kekasih/keluarga/kwn2 dan sebagainya...kadg2 bila timbul sesuatu perkara/ade maslah/persoalan kita byk pendamkan/tdk berkongsi dgn pasangan kita..dgn tanggapan xnak bebankan die..xnak die susah hati dn sbgnya..bila ade perkara yg buat kita kecik ati juga kita pendamkan..pada peringkat permulaan mybe kita xrasai kesannya..tetapi lama kelamaan ia akan mnyebabkan hubungan itu akan semkin hambar dn seoalah2 ade sekatan ditengahnya..tdk telus..masih ade bnteng..perasaan juga bole mnjadi semakin pudar..kadg2 dgn sikap kita yg sebegtu akan buatkan psgn/pihak satu lagi salah faham dll...

tuk bina sesuatu hubungan mngambil masa yg lama..tetapi tuk meruntuhkannya dlm sekelip mata shaja..mncegah itu lebih baik dr meraati..jika kita dah smpai peringkat tuk merawati belum tentu lagi akan sembuh/pulih..jikalau pulih pn mybe sudah tiadak akan sprti dulu lagi..bgtulah juga dgn hubungan kita..oleh itu jgn biarkan sesuatu perkara itu telah membukit/menimbun byknya..jgn bertangguh/berlengah...selesaikan segera..letak diri kita disituasi kita dan dia..baru kita dpt rsai apa yg dirasa...

bgtu juga dgn kesihatan diri dan penampilan diri kita..kdg2 disebabkan byk maslah..stress dan sebagainya kita mkn sesuka hati kita..tidak ambil apa2 supplement tuk mengawal berat badan kita padaa awalnya yg akhirnya menyebabkan berat kita naik sedikit demi sedikit...kita masih tidk peduli..sehingga satu tahap berat kita telah brtmbh shingga 17kg dn sebagainya dr berat normal..ramai yg tegur kita sudah gemuk barulah kita tersentak dan kalut...barulah kita cuba tuk turunkan berat badan dgn macm2 cara dn produk...bila dah smpai tahap bgni ade yg mmg susah nk turunkn berat mmg akan stresss..sbb berat payah nk turun...

badan juga dh makin berat..kwn2 dah pnggil makcik...bila brdepan dgn keadaan mcm ni kita akan tmbah stress dan kurang keyakinan..bg mereka yg sblmnya berat normal dan kurus..xpernah gemuk..tetiba jadi gemuk.. akan lebih tertekan sbnrnya..nk cpt2 berat turun..akan risau dll...perasaan tu biasanya kita akan rasa..bila dah berat naik thap yg byk bukn mudah tuk trun dan pasti akan mkn masa..wang dn sebagainya...penyakit pn bole muncul tiba2..tapak kaki sakit...mudah mengah dan sesak nafas..nk beribdaha pn dh xberapa selesa bila bdn dah besar..trutama masa nk solat..dn byk lagi kesannya..

jadi..cegah awal2..bg mereka yg xalami lagi jgn pndang ringan bnda ni..jadikan iktibar..bila dh jd bgni..jgn putus asa dan lemah smngt pula..kna terus bngkit dah..dptkan blik berat asal.. diketika ini..kita mmg kena jga pemakanan..amik apa2 supplmnt tambhan yg selamat tuk diguna..tuk turunkan berat.. dn sorok penimbang berat tu..jgn selalu timbng..timbng sbln sekali/2 mnggu skli/bila rasa bdn dah mulai susut..kalau x nanti akan stress...waktu bgni kita akan rindukan saat kita kurus dan badan kita cantik dulu..tak sabar nk kembali kesaat tu..jd sprti itu balik...tapi bkn mudah...perlukan smngat yg tinggi...

jadi...tuk ingatan diri kita..lps ni jgn lagi biarkan sesuatu perkara tu berlartutan/bertangguh dgn masa...jgn lengah2 kan..kalau dlm hubungan kita bole hilang org yg tersyang...dlm penmapilan kita akan kehingan keyakinan dn sbgnya..ini adalah tuk peringatn diri sy juga...moga kita semua mampu jadikan peringatan dn iktibar di masa akan datg..kalau tgh hadapi situasi ni jgn putus asa..jgn tido lagi..kna terus bertindak..insyaaallah bykkn sabar..pasti kita berjaya nt...good luck...

No comments: