Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

PRMOSI TRBRU PEMBIAYAAN PERIBADI PELBAGAI KOPERASI,

:
PROMO

KOPERASI:
MAX PTGN KELAYAKN SEHINGGA 75%/80%

:RATE SERENDAH 4.99 % ==>

NOTE:TETAP,KONTRAK,CCRIS,BLCKLIST,HIGH COMMITMENT BOLEH MOHON..SETIAP KOPERASI BERBEZA SYARAT & KRITERIA.. ==>RATE SERNDAH 4.99% STHN,PEMBIAYAAN MAX 200K,10 TAHUN..KOMITMEN LUAR TAK DIAMBIL KIRA

..

BERMINAT
CALL SY : YATI - 019 233 4763


Note:pembiayaan peribadi di blog hnya tuk kakitangan kerajaan shaja..kakitngan swasta dan bekerja sendiri tak boleh memohon..telah berlaku perubahan promosi dan tempoh pembiayaan skg ni..just 10 thn..boleh rujuk di blog firdausi..promosi yg ade..

Tuesday, January 21, 2014

2014 HRGA BARANG NAIK..KOS SARA HIDUP NAIK..CAMNE TUU??PONING2 :(..HUHU..CMNE NAK ATASI MASLAH NIII ??


21/1/2014..Isnin..bandar baru bangi...3.10 ptg....
 
Assalamualaikum... kaifahaluka / kaifahaluki?? :) hopely semua sihat2 je...ceria2 hari ni..insyaallah..skg ni kalau nk cerita bab2 hrga barang..duit..mmg sensitif betul..apa tak nya.. rata2 kita semua dok tension pasal ni..yelah..ekoran dr minyak naik brg2 juga naik..tol lah..makanan harian lah..apa lah..cukai pintu dll..dah la skg ni sikit2 ade je kna tax..mkn kt restoran pn ade tax..jgn xtahu..huhu...

Firstly..sy nk gtau inilah kesan nya pabila kita memilih / melantik pemimpin/kerajaan yg tak sepatutnya..so kita yg memilih..kita yg merasa padahnya..msalahnya dgn orng2 yg tak pilih pemimpin tersebut pn merasai sama..sbb tu lain kali tuk buat sesuatu kputusan berfikir dahulu sblm bertindak..jgn ikut akal dan logik kita jee..tapi guna penilaian yg betul dan sepatutnya mengikut ciri2 pemimpin yg telah Allah gariskan..xpelah..dah berlaku kan..so kita lupakan yg tu..meh kita cari jalan penyelesaian trhadap masalah kita semua ni pula..cakap saje tak guna kalau xde jalan penyelesaian..

jadi kt sini sy nk kongsikan sedikit perkongsian ilmu dr ustaz baru2 ni...masa kuliah kt surau annur bangi...sy teringat kata seorng ustaz dlm suatu kuliah berkaitan pasal prkara ni..dia bacakan ayat alquran yg mana maksudnya lbh kurang mcm ni...detail ayat dan maksud sy ade postkn kt bawh ni..

" SESIAPA YG BERTAKWA KPADA ALLAH..MAKA ALLAH AKAN BG REZEKI PADANYA DR SUMBER YG TAK DISANGKA2... AKAN DIBERI JALAN KELUAR..DAN SESIAPA YG BERTAWAKKAL PD ALLAH MAKA AKAN DICUKUPKAN KEPERLUAN KPADANYA...SESUNGGUHNYA ALLAH TETAP MELAKUKAN SEGALA KEHENDAKNYA..DAN SEGALA KETENTUAN TELAH DITAKDIRKAN ALLAH "


AYAT AL-QURAN SURAH AT THALAQ (SEBAHAGIAN AYAT 2, AYAT 3)

  
        ni satu lagi..kalau yg di atas bacaan ayatnya kurang jelas/ tak nampak..

 

Ayat tersebut org selalu ckp ayat 1000 dinar...tapi itulah ayat nya..dr surah At Thaalaq..cuba hayati maksud ayat tersebut..apa yg Allah gtau...??? mereka yg bertkwa pada ALLAH..buat apa yg ALLAH suruh..tinggal apa yg ALLAH larang maksudnya..maka Allah akan bg rezeki dr sumber yg tak disangka2 oleh kita dan akan dicukup kan keperluan bg seseorng tu jika dia bertawakkal pada Allah..

Jadi apa solusi / jalan penyelesaian pada permasalahan yg kita hadapi skg ni???..berubahlah..berubah lebih taat pada Allah..bkn baca..tampal / hafal shaja ayat tersebut..tapi hayati kesan dan amalkan maksud ayat tersebut..aplikasikan ayat tersebut dalam hidup kita..ramai dikalangan kita hnya baca dan hafal jee..tapi tak hayati maksud dan xmngamalkan apa yg disuruh dalam ayat tersebut..ni tuk ingatan kita semua..termasuk sy..ingatan tuk sy khususnya..supaya beringat dan boleh amalkan maksud ayat tersebut...

Berubah lebih taat pada Allah bkn bermaksud..berenti keje dok zikir dan solat kt masjid jee...keje mcam biasa leee..cuma apa yg kita buat..biarlah kerana Allah..betulkan niat..keje kerana Allah..jadi ibadah..keje yg halal lee..apa yg Allah larang jgn buat..contoh jgn amik rasuah..menipu..terlibat dgn haram..benda maksiat dll..lpas tu tambahkanlah amalan kita..bykkan zikir..bayar zakat..sedekah dll perkara yg Allah suka..yg leh dekatkan diri pada DIA..contoh ke majlis2 ilmu..kalau berniaga..berniaga lah seprti yg dibenarkan islam..jujur dn sebagainya..perbaiki solat kita dan hubungan kita dgn Allah...insyaallah kesannya pasti ade..janji Allah tu pasti..bkn spt manusia yg selalu menipu..jaga yg wajib spt solat 5 waktu dll...
 
rasanya itu shja perkongsian yg sy leh kongsikan tuk kebaikan bersama..moga2 bermanfaat...sedikit perkongsian ilmu dr kuliah ustaz sblm ni..lagi satu bila dah berlaku sesuatu prkara tu jgn terus kita mngatakan ia adalah ketentuan Allah..semua prkara brlaku adalah disebabkan perbuatan dan usaha kita dan terjadi dgn izin Allah..so jgn senang2 ckp ketentuan Allah semata2..ia berpunca dr kita juga..sikap kita juga...dan semestinya selepas Allah izinkan baru berlaku..k..syukran..
 

No comments: