Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

PRMOSI TRBRU PEMBIAYAAN PERIBADI PELBAGAI KOPERASI,

:
PROMO

KOPERASI:
MAX PTGN KELAYAKN SEHINGGA 75%/80%

:RATE SERENDAH 4.99 % ==>

NOTE:TETAP,KONTRAK,CCRIS,BLCKLIST,HIGH COMMITMENT BOLEH MOHON..SETIAP KOPERASI BERBEZA SYARAT & KRITERIA.. ==>RATE SERNDAH 4.99% STHN,PEMBIAYAAN MAX 200K,10 TAHUN..KOMITMEN LUAR TAK DIAMBIL KIRA

..

BERMINAT
CALL SY : YATI - 019 233 4763


Note:pembiayaan peribadi di blog hnya tuk kakitangan kerajaan shaja..kakitngan swasta dan bekerja sendiri tak boleh memohon..telah berlaku perubahan promosi dan tempoh pembiayaan skg ni..just 10 thn..boleh rujuk di blog firdausi..promosi yg ade..

Saturday, March 6, 2010

APA DAH JADI DGN DUNIA SEKARANG NIII????


•♫.•♥.••♫.•♥.• "Dunia ini sudah semakin tua skg ni.." itulah kata-kata yg seringkali kita dengar / yang selalu dilontarkan oleh orang ramai..kenapa yee boleh lahirnye kata2 tersebut???emm..agaknye macam2 perkara pelik dan yg tak pernah berlaku sebelum ini telah byk sangat berlaku....dunia sudah menghampiri kiamat agaknyaaa....•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Dulu semasa sy masih kecil sy selalu mengeluh..kenapala lama sangat nk tunggu masa itu berlalu...sebulan bagaikan setahun..tetapi skg ni setahun saya rasakan ibarat sebulan je..berbeza sgt..begitulah pantasnye masa berlalu...sekejap je rasa..terlalu banyak sangat perbezaannyee...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Skg ini macam2 benda yg telah berlaku..cuba kita renung dan imbas kembali..apa yg berlaku pada hari ini seolah2 kembali semula ke zaman jahiliah dahulu kala...maybe dari segi teknologi,pendidikan,ekonomi dan lain2 kita jauh lebih moden dari zaman dahulu tapi dr segi akhlak bagaimana pula???tak jauh bezanyeee...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Suatu ketika dahulu..anak perempuan akan dibunuh hidup2..dan perbuatan zina berlaku disana sini..cuba kita renungkan balik..sekarang ini pun sama juga..cuma bezanye tidak kira lelaki/perempuan..bayi dibuang dan dibunuh begitu sahaja..pembuangan dan pembunuhan bayi yg tidak bersalah semakin berleluasa..begitu juga dgn zina..selalunya anak yg dibuang dan dibunuh ini adalah hasil dari hubungan terlarang yang telah dilakukan..boleh dikatakan setiap hari kita akan dihidangkan dgn berita ini di dada2 akhbar/televisyen..kenape ini semua berlaku sebenarnyee yee???fikir2 kan lah sendiri...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Selain daripada tu juga byk sgt berlaku bencana alam..contohnya gempa bumi disana sini...yg telah mengakibatkan kehilangan banyak nyawa...kita juga pernah dikejutkan dgn peristiwa tsunami yg berlaku di Indonesia suatu ketika dahulu..puting beliung..dan juga ribut taufan yang dashyat..yang terbarunya pula, mlm tadi juga hujan batu telah turun dgn lebatnye di Australia yang mengakibatkan berlakunye banjir yang dashyat dan teruk...MASYAALLAH...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Tu dari segi bencana alam..dr segi pegangan pula macam2 dah timbul skg ni..fahaman itu..fahaman ini..Macam2 ajaran sesat yang timbul..Ada yg mengaku sebgai rasul la..nabi la...pakaian pula dah macam zaman jahiliah..tak cukup kain lagaknye..dengan bermacam2 fesyen yang tak tahu jenis apa tah..begitu juga dgn pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan yang dengan selambanya berlaku dimana2 sahaja tanpa ade perasaan segan dan silu..ditangga..dikomuter..sume ada..modenkah kitaa selama ini???cubalah renungkan sendiri...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Apa yang penting skg ni..marilah kita sama2 muhasabah diri supaya kita menjadi insan yang lebih baik..dan yang paling penting..ilmu didada harus diisi dgn ilmu agama yg secukupnye supaya diri kita dapat terhindar dari perkara2 yang tak diingini sperti diatas..itulah juga yang sy selalu ingatkan pada diri saya..moga2 dipelihara dari semua perkara tu..yang pastinya kita harus ingat..dalam hidup ini kita bukan hanya perlu cemerlang dalam ilmu duniawi/akademik sahaja..tetapi ukhrawi juga..kalau hanya kejar kebendaan sahaja tak kemana peginye..apa gunanye cemerlang dalam akademik / tinggi iqnya tetapi rendah dari segi akhlaknya...sesungguhnya semakin kita mengejar dunia semakin dunia lari..tetapi semakin kita mengejar akhirat semakin dunia menghampiri..so renung2 kan lah...•♫.•♥.••♫.•♥.•


No comments: