Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

PRMOSI TRBRU PEMBIAYAAN PERIBADI PELBAGAI KOPERASI,

:
PROMO

PROMOSI PEMBIAYAAN PERIBADI KOPERASI..PTGN KELAYAKN SEHINGGA 75%/80%..POTONGAN MELALUI BIRO ANGKASA DAN AUTODEBIT AKAUN GAJI..

RATE SERENDAH 4.88 % SETAHUN ==>

NOTE:TETAP,KONTRAK,CCRIS,BLCKLIST,HIGH COMMITMENT BOLEH MOHON..SETIAP KOPERASI BERBEZA SYARAT & KRITERIA.. ==>RATE SERNDAH 4.88% STHN,PEMBIAYAAN MAX 200K,10 TAHUN..KOMITMEN LUAR TAK DIAMBIL KIRA

..

BERMINAT
CALL SY : YATI - 019 233 4763


Note:pembiayaan peribadi di blog hnya tuk kakitangan kerajaan shaja..kakitngan swasta dan bekerja sendiri tak boleh memohon..telah berlaku perubahan promosi dan tempoh pembiayaan skg ni..just 10 thn..boleh rujuk di blog firdausi..promosi yg ade..

Wednesday, January 27, 2010

KEJE OH KEJE..ADE YG DAH GILE NGN KEJE TNPA JOIN AKTIVITI SOSIAL...BERMAKNA KAH HIDUP???



•♫.•♥.••♫.•♥.• Malam ni tetiba je sy nk kupas pasal topik ni..bukan apa..bila dok borak ngn kwn2 yg pelbagai jenis kerjaya dan sikap ni byk benda yg boleh dikongsi..dan mengingatkan kita pada sesuatu..rambut sama hitam(walaupun dah ade byk yg color lai skg ni..pink merah..hiju..huhu)tapi pemikiran..hati dan sikap akan berlainan..ia kan berbeza mengikut pengalman hidup seseorng..persekitaran..jenis keje dan lain-lain faktor...setuju kah andaa????•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Baru-baru ni sy ade kuar ngn sorng kawan sy tu..dia keje sebagai penididik lee..nk cite sikap setiap orng tu mmg berbeza..ari mingu aritu kitaorng kuar..biasa la bila kuar tu borak2 tu dan akn amik masa lama sikit la kan pegi situ sini..lebih2 lagi jumpa ngn kwn2 yg lain...bagi sy,sy hepi cmni..ari minggu ari tuk bersama kwn2 dan buat aktiviti2 lain seperti aktiviti diri sendiri..sy tak boleh berkurung kt umah jee..nt boring..tapi lain dgn die...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Dia cakap dia rasa cam bazir masa je kuar2 cmni...waste time..baik die buat keje sekolah die yg bayak lagi tu tak siap2..ade gak pekdah..bistu sy ckp le ari minggu kan cuti so rehat la..tak yah la dok pulun keje lagi..keje tak kan abis...sampai2 bila2 pun..kuar la bersosial lak..main bowling ngn kwn2 ke apa kan..lagipun dia bujang lagi..tapi jawapan dia tetap sama..dia suka wat kejee...huhuhu..sy terdiam...tak tau nk ckp pe bila dia matikan ayat camtu...sy pun rasa bersalah la gak kan bila dia ckp cmtu..yela dah waste masa dieee...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Tahla...bg sy lak..hidup ini akan lebih bermakna jika kita ade bahagi masa tuk bahagian2 tertentu...bukan fokus keje semata2...ni pendapat sy la kan..mybe saya dah rasa malas nk terlalu taksub dgn kje sbb dulu sy mmg gile keje..kt umah pun wat balik keje ofis gak...sambung keje..siapkan..time wat "mlm"/multilevel marketing dulu lagi la..blik sampai kul 2/3 pagi kdng2 tu..wat sales..sanggup redah panas dan ujan...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Tpi agaknye bila dulu terlalu ekstrem ngan keje skg ni sy dah mals dah gila2 keje cm dulu..dah boring..rasa cam takde life...bg sya skg ni ari keje..keje cam biasa..kalau dah abis waktu abis lee..tunggu setel esok lak..takde nk rajin2 wat kt umah..ari minggu selalunye saya mmg gi jalan atau kuar ngn kwn2..buat aktiviti bersama..pling teruk pun rehat je kt umah kalau penat sgt..tapi wat keje tu tak laaa...sy tak pernah rasa ianye membazir masaa...sbb bukan melepak tak tentu pasal/merayau tanpa ttujuan...tp yg bermaknaa...•♫.•♥.••♫.•♥.•

•♫.•♥.••♫.•♥.• Sesungguhnye dlm hidup kita ni bukan keje semata2 yg kita kejar..tapi byk benda lagi yg boleh buat & perlu dibuat..kalau keje je memanjang..seolah-olah kita hidup ni untuk keje je la..kita harus ingat duit bukn segala-galanya walaupun skg ni majoriti leh katakan sume perkara perlukan duit..tapi lupakah kita kalau duit byk sekalipun kalau tak bahagia/sakit tak guna juga,..lagi2 sendirian je dlm dunia ni tanpa kwn2 dan teman2..kita akan rasai juga kensunyian itu...sbb mmg sudah fitrah manusia perlukan kwn/teman/pasangan hidup..•♫.•♥.••♫.•♥.•


•♫.•♥.••♫.•♥.• Cuba kita lihat..berapa banyak kejadian/peristiwa atau kes yg melibatkan pasangan suami isteri yg curang sbb kesunyian hanya semata-mata pasangan mereka gila bekerja untuk mencari nafkah...mmg tak dinafikan kadng2 tuntutan dan kesempitan hidup menyebabkan merekan jadik begitu..kena bekerja keras / lebih masa..."kalau byk duit boleh la ckp camtu kan..sbb mereka tak mengalami situasi itu"maybe itulah yg akan dilontarkan bila isu terlalu kuat bekerja ini diutarakan..betul kata2 mereka itu..namun harus diingat kasih sayang terhadap keluarga dan family juga takleh diabaikan...duit dan kasih sayang sama penting..kalau boleh seimbangkan lah..•♫.•♥.••♫.•♥.•


•♫.•♥.••♫.•♥.• Skg ni kan zaman cyber..macam2 boleh buat tuk hubungi orng tersayang..telefon..emel..dan sebagainye..jgn jadikan kesibukan sbg alasan tuk tak hubungi..lepas keje leh tel..tgh rehat leh tel..kalau masa bercinta boleh..nape lepas tu tak boleh kan???kita kena ingat mereka juga ade perasaan..ingin disayangi dan diberi perhatian..jgn biarkan mereka kesunyian...sbb mereka pun berhak juga untuk menikmati hidup ini..dan jangan salahkan mereka jika suatu hari nanti mereka berpaling tadah atau curang hanya disebabkan mereka tidak lagi diambil peduli oleh pasangan masing2 hanya semata2 alasan sibuk bekerjaa...•♫.•♥.••♫.•♥.•


•♫.•♥.••♫.•♥.• Yang pastinye hidup didunia ini hanya pinjaman dan sementara sahaja...dan hargailah orng yg kita sayangi selagi hayatnye masih ade..kalau tak nt kita yg akan menyesal..Bak kata pepatah..makin kita kejar dunia..makin dunia akan lari..tetapi makin kita kejar akhirat makin dunia menghampiri..renung-renungkan lah....•♫.•♥.••♫.•♥.•

Friday, January 1, 2010

Doa Pembuka Segala Apa Yg Tertutup



•♫.•♥.••♫.•♥.• Salam pada semua teman firdausi..disini ade sy sertakan satu doa yg saya rasa mybe ade kegunaannya tuk rakan semua bg mengatasi masalah yg dihadapi..iaitu "Doa Pembuka Segala Apa Yg Tertutup"..selain dpd tu "Doa pendekat jodoh" pula ade dimuatkan di ruangan borak cyber-dia yg terbaik(jodoh oh jodoh)..harap kedua2 doa ini akan dpat membantu rakan2 firdausi yg lain..Bg koleksi doa yg lain pula akan menyusul kemudian dn akan dimuatkan di bahagian Petua & Motivasi..sebahagiannye telah dimasukkan..harap teman firdausi semua dapat bersabar..•♫.•♥.••♫.•♥.•

                                                                doa segala penawar